Jeszcze do końca lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia zarządzający firmami, nawet tymi największymi, nie mieli praktycznie możliwości odbywania profesjonalnych szkoleń, chociażby tych z zakresu prowadzenia firmy, planowania zysku czy też strategicznych kierunków rozwoju firmy. Często jedynymi szkoleniami pozostawały więc te z zakresu BHP, nie dające w efekcie żadnej niezbędnej dla prowadzenia biznesu wiedzy. Jednak od ponad dwudziestu lat w dziedzinie szkoleń biznesowych w naszym kraju zmieniło się bardzo wiele, w tej dziedzinie nadrabiamy obecnie wieloletnie zapóźnienia w stosunku do rozwiniętych krajów Europy Zachodniej czy USA i Kanady. Obecnie zarządzający firmami, zarówno prywatnymi, jak i tymi spółkami z udziałem skarbu państwa, zdają sobie doskonale sprawę, jak ważne jest szkolenie managerów, specjalistów z poszczególnych działów, zarówno tych produkcyjnych, jak i zajmujących się sprzedażą czy promocją wytwarzanych produktów bądź też usług. Na świecie wciąż powstają nowe trendy w marketingu, kolejne rodzaje negocjacji czy techniki sprzedażowe, aby więc być z tym wszystkim na bieżąco i czerpać korzyści z nowoczesnych technik interpersonalnych. Niezbędne jest właśnie regularne szkolenie biznesowe jak najszerszej grupy osób zajmujących się w każdej firmie danymi zagadnieniami.
Leave a Reply