Pierwsza i podstawowa zasada przy zakładaniu firmy to być dobrym w swojej branży, po prostu znać się na tym, co proponujemy ludziom. Kwestie finansowe może nam załatwić księgowość, ale główny zręb naszej działalności to musi być dziedzina, w której jesteśmy specjalistami. Po prostu nie stać nas na próby i błędy i naukę w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli więc zakładamy firmę budowlaną musimy się na tym znać, być dobrymi specjalistami, nawet wtedy, kiedy zatrudniamy ludzi. Są różne sytuacje i zdarzenia. Może się okazać, że nasz pracownik zachorował i to my musimy umieć go też zastąpić. Poza tym dyrektorem czy kierownikiem, to możemy być w firmie dużej, natomiast w małym biznesie pracujemy albo sami, albo tylko z kilkoma pracownikami. Jeśli firma będzie się rozwijała, możemy zająć się koordynowaniem prac, zdobywaniem pieniędzy, rozliczeniami, sprawami formalnymi. Jak jednak wynika z przeprowadzonych badań, najczęściej przedsiębiorstwa zakładane przez Polaków są niewielkie i szef bywa jednocześnie pracownikiem. Działając w branży budowlanej trzeba mieć ogólne wyobrażenie o budownictwie, ale i znać się na konkretnych pracach. Najlepiej, kiedy wyspecjalizujemy się w jednej branży, np. hydraulicznej i na tym polu zdobędziemy doświadczenie oraz przygotujemy właściwy warsztat pracy. Pamiętajmy bowiem, że potrzebni są nie tylko dobrzy pracownicy, ale i odpowiednie narzędzia wykorzystywane w pracy.
Leave a Reply