Siedziba firmy buduje prestiż

Siedziba firmy buduje prestiż

Dawniej nie zwracano większej uwagi na miejsca, gdzie dana firma funkcjonuje i działa. Najważniejsze było po prostu miejsce, gdzie jest w miarę tanio. Z czasem kryteria wyboru siedziby firmy bardzo się zmieniły, bo zmieniły się również oczekiwania klientów, którzy przy wyborze towarów lub usług bardzo często kierują się zewnętrznymi objawami sukcesu firmy. Trudno sobie wyobrazić, by dobry prawni nie miał biura w prestiżowym miejscu i nie było ono odpowiednio wyposażone. Klienci w takim wypadku zwracają na to szczególną uwagę i cenią objawy zewnętrznego sukcesu. Trudno oceniać, czy jest to podejść odpowiednie, czy nie. Tak po prostu jest i właściciel firmy musi się z tym liczyć. Oczywiście nikt nie oczekuje, że osoba prowadząca szkółkę roślin będzie miała swoją siedzibę w centrum miasta, ale na pewno klient będzie zwracał uwagę na estetykę, porządek, profesjonalizm. Tylko duże i prestiżowe firmy, najczęściej o charakterze korporacyjnych, stać na budowę własnej siedziby. Pozostałe, nawet dość bogate przedsiębiorstwa, raczej wynajmują biurowce. Jest to po prostu bardziej opłacalne z ekonomicznego punktu. W Polsce, mimo kryzysu ekonomicznego, buduje się coraz więcej biurowców, które oferują wynajmującym wszelkie wygody. Są one najczęściej lokowane w prestiżowych miejscach dużych miast. Normą jest możliwość własnej aranżacji wynajmowanej powierzchni i dostęp do wszelkich mediów. Praktycznie każdy biurowiec jest budowany w miejscu, gdzie łatwo dojechać i są miejsca parkingowe dla klientów i pracowników. Firmy, które myślą o przyszłości powinny zwracać uwagę na to, gdzie maja swoją siedzibę.