Rozwój kompetencji pracowniczych

Rozwój kompetencji pracowniczych

Zakładając własne przedsiębiorstwo, w którym mamy zamiar zatrudnić pewną liczbę osób konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej selekcji. Do każdego rodzaju wykonywanej pracy potrzebny jest pewien bagaż umiejętności i w miarę możliwości doświadczeń zawodowych. Rzeczą absolutnie normalną jest, że przykładowy przedsiębiorca będzie wolał zatrudnić osobę z pięcioletnim doświadczeniem na podobnym stanowisku niż osobę z dwuletnim doświadczeniem. Może się zdarzyć i tak, że pewna osoba przyciągnęła naszą uwagę swoim potencjałem i charakterem, lecz nie posiada wystarczającego doświadczenia. Nie trzeba koniecznie z takiej rezygnować i rozglądać się za kimś bardziej obytym w danym świecie. W pewnych branżach to właśnie cechy charakterologiczne będą więcej warte, ponieważ pozostałe umiejętności konieczne do wykonywania danego rodzaju pracy będzie można nadrobić na kursach i szkoleniach biznesowych. Pewne cechy są bezcenne, natomiast wszystko to, co zawiązane z prowadzoną działalnością można się nauczyć. Wielu przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę z tego systemu, dlatego stawiają na rozwój kompetencji pracowniczych, zamiast zwalniać pracowników i zatrudniać nowych z lepszymi umiejętnościami. Taki system sprawdza się tylko w określonych sytuacjach i obszarach działania. Kompetencje dzielimy na poziomy pracowniczy i organizacyjny.