Jaki byśmy nie prowadzili biznes, zdobywanie klientów jest naszym podstawowym zadaniem. Bez nich sukces nie jest możliwy. Już na etapie tworzenia biznesplanu powinniśmy jasno określić do kogo kierujemy naszą ofertę i jakimi środkami oraz metodami przyszłych klientów będziemy zdobywać. Musimy, krótko mówiąc, rozpoznać rynek i sprawdzić, jaką mamy na nim konkurencję. Dla powodzenia przyszłego biznesu niezwykle ważnymi osobami są pierwsi klienci, których powinniśmy potraktować z wyjątkową atencją. Muszą być tak perfekcyjnie obsłużeni i zadowoleni z usług, by pozytywny wizerunek naszej firmy zaistniał w świadomości ludzi. Szczególnie istotne jest to w wypadku firm usługowych, działających na niewielkim rynku lokalnym. Jeśli pierwsi klienci będą zadowoleni z naszych usług bardzo szybko przekażą pozytywną opinię dalej, dzięki czemu zdobędziemy markę i osoby, które mogą nas potencjalnie zatrudnić. Poza tym obsługując pierwszych klientów bardzo wiele się uczymy. Doskonalimy sposoby sprzedaży, uczymy się, jakie mają wymagania, czego oczekują, w jaki sposób możemy ich zadowolić, jak mamy dopasować swoją ofertę i ewentualnie ją zmienić. W ogóle dobry kontakt z klientami na pewno zaowocuje sukcesem naszego przedsiębiorstwa. Dlatego wszystkich klientów powinniśmy traktować wyjątkowo. Jeśli już przekonali się do naszych towarów lub usług, nie oznacza to, że możemy ich lekceważyć. Pamiętajmy, że konkurencja nie śpi i może zaproponować korzystniejsze warunki sprzedaży towaru lub usługi.
Leave a Reply