Mogłoby się wydawać, że nazwa firmy i jej logo to nic nieznaczące szczegóły w funkcjonowaniu firmy. Tymczasem prowadzone badania wyraźnie wskazują, że takie podejście jest błędne. Nazwa firmy to jakby jej biznesowa twarz, która musi być na tyle atrakcyjna by zainteresować i na tyle ciekawa, by zapadać w pamięć potencjalnych klientów i kontrahentów. Przyglądając się tym najważniejszym firmom możemy zauważyć, że ich nazwy są niezwykle trafione, odzwierciedlają profil firmy, są proste, ale nie prostackie i stanowią ważny element wizerunkowy. Jak taką nazwę wybrać? Jeśli nie mamy konkretnych pomysłów warto zrobić typową „burzę mózgów”. Zebrać znajomych, rodzinę, współpracowników i poprosić o współpracę. Efekty mogą być zadowalające. Warto przy okazji dodać, że nazwa musi być łatwa do zapamiętania i jednocześnie zapisania. Nie może być ona też wynikiem modowego trendu, który szybko przemija. Z nazwą jest tak jak z imionami. Nie mogą być zbyt udziwnione, bo potencjalni klienci będą mieli trudności nawet ze znalezieniem jej w sieci. Ważne są też pozytywne skojarzenia. Są nazwy, które w naszej polskiej tradycji źle się kojarzą i już na wstępie nawet firma dobra może mieć trudności. No chyba, że jest to świadomy zabieg marketingowy. Obok nazwy ważne jest też logo firmy. Jego zaprojektowanie warto powierzyć specjalistom. Z przedstawionych zaś propozycji wybierać te najbardziej klarowne i przejrzyste. Klient powinien otrzymać jasny i czytelny przekaz.
Leave a Reply