Franchising nowe tendencje w biznesie

Franchising nowe tendencje w biznesie

Każdy z nas wie, jak ważny jest trafiony pomysł w biznesie. To on jest podstawą powodzenia naszej firmy. Nie ma co jednak ukrywać, że znalezienie oryginalnego i trafionego pomysłu, a w dodatku takiego, który przyniesie realne zyski nie jest wcale proste. Na szczęście jest jednak ciekawe rozwiązanie, które pomoże nam samodzielnie poprowadzić dochodowy interes. Tym czymś jest franchising, czyli polska franczyzna. Rozwinął się w Stanach Zjednoczonych i był przyczyną sukcesu wielu niewielkich przedsiębiorstw. Na początku był tylko jedną z form dystrybucji. Duże firmy sprzedające samochody osobowe albo sprzęt gospodarstwa domowego przyznawały niektórym osobom wyłączne prawa do sprzedaży ich produktów. Nowoczesna franczyzna rozwinęła się dużo później i chodzi w niej nie o konkretny produkt, ale raczej sposób organizacji i prowadzenia określonego biznesu. Wyobraźmy sobie, że ktoś zaczął prowadzić bar z kanapkami, które przyrządza w określony sposób, z powtarzającymi się dodatkami, jednakowo je serwuje i podając. Posiada również lokal urządzony w niepowtarzalny sposób. Bar odnosi sukces, więc właściciel tworzy sieć takich miejsc w określonym mieście, a nawet kraju. Wszystkie bary są tak samo urządzone i podają kanapki w taki sam sposób. Koncepcja prowadzenia biznesu jest zastrzeżona, ale właściciel może mieś zyski nie tylko z prowadzenia sieci barów lub jej sprzedaży, ale również udostępnienia za stosowna opłatą samej koncepcji prowadzenia biznesu innym przedsiębiorcom. To jest właśnie franczyzna.